Polityka prywatności

Obowiązuje od dnia 1 maja 2019 roku

Niniejsza Polityka prywatności opisuje, w jaki sposób KAYAK Software Corporation i jej spółki zależne, lub spółki zależne naszej spółki macierzystej Booking Holdings Inc., którymi zarządzamy, (określanych jako „KAYAK”, „my”, „nasze” lub „nas”) zbierają, wykorzystują, przetwarzają oraz udostępniają dane osobowe. Niniejsza Polityka prywatności dotyczy użytkowników (określanych jako „Ty”) stron internetowych KAYAK (w tym między innymi KAYAK, momondo, HotelsCombined, SWOODOO, Cheapflights, checkfelix i Mundi), aplikacji, kont w mediach społecznościowych i innych usług (określanych jako „nasze usługi"). Możesz zidentyfikować firmę KAYAK, która obsługuje określoną usługę i odpowiada za Twoje dane w ramach niniejszej Polityki tutaj. Pamiętaj, że korzystanie z naszych usług podlega również Regulaminowi KAYAK.

Jako wiodąca wyszukiwarka KAYAK łączy podróżnych z usługami turystycznymi i produktami oferowanymi przez partnerów zewnętrznych: loty, noclegi, samochody na wynajem, oferty wczasów i ubezpieczenie podróżne. Obejmuje to udostępnianie danych osobowych partnerom zewnętrznym, w tym biurom podróży online, hotelom, wypożyczalniom samochodów, liniom lotniczym i innym (określanym jako „partnerzy”).

KAYAK jest częścią grupy korporacyjnej Booking Holdings Inc., która obejmuje firmy: Booking.com, OpenTable, Priceline, Agoda i Rentalcars.com (określane jako „spółki należące do tej samej grupy”). W niektórych przypadkach otrzymujemy dane osobowe od firm należących do grupy i udostępniamy dane osobowe innym firmom z naszej grupy.

Aby dowiedzieć się więcej o danych, które udostępniamy partnerom zewnętrznym i odbiorcom tych danych, zapoznaj się z sekcją Jak udostępniamy Twoje dane. Należy pamiętać, że niniejsza Polityka nie obejmuje innych sposobów wykorzystywania danych osobowych przez partnerów zewnętrznych lub ich usług, nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ich praktyki dotyczące Polityki prywatności.

W kwestii Twoich danych osobowych przysługują Ci określone prawa i możesz zdecydować, w jaki sposób udostępniamy Twoje dane osobowe innym osobom. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zapoznaj się z sekcją Twoje prawa i wybory niniejszej Polityki.

PRZEGLĄD

Jakie dane zbieramy i wykorzystujemy Kiedy korzystasz z naszych usług lub odwiedzasz nasze strony, zbieramy dane bezpośrednio od Ciebie (np. podczas dokonywania rezerwacji). Możemy również tworzyć informacje o Tobie (np. o Twoim urządzeniu podczas korzystania z naszej aplikacji mobilnej). W niektórych przypadkach uzyskujemy również dane osobowe od partnerów zewnętrznych (np. firm należących do naszej grupy, partnerów biznesowych, innych stron internetowych, aplikacji, usług oraz innych). Dowiedz się więcej.
Do czego wykorzystujemy Twoje dane Twoje dane wykorzystujemy do świadczenia naszych usług, dostosowywania naszych stron do Twoich potrzeb, wyświetlania rezerwacji oraz transakcji dokonywanych z naszymi partnerami za pośrednictwem KAYAK czy z innymi firmami z naszej grupy, wysyłania Ci informacji marketingowych, dostarczania reklam i ofert dopasowanych do Twoich zainteresowań oraz do innych celów opisanych poniżej. Dowiedz się więcej.
Jak udostępniamy Twoje dane Udostępniamy Twoje dane współpracującym z nami firmom z branży turystycznej, spółkom należącym do tej samej grupy, innym partnerom biznesowym (w tym reklamodawcom), portalom społecznościowym, firmom zewnętrznym lub aplikacjom innych firm, których używasz do logowania się na konto KAYAK, dostawcom innych usług (w tym podmiotom przetwarzającym płatności) i innym, opisanym poniżej. Dane udostępniamy w celu świadczenia i ulepszania naszych usług, do własnych celów marketingowych, do umożliwienia wyświetlania ofert i reklam innych firm, które mogą Cię zainteresować, oraz do innych celów, opisanych poniżej. Dowiedz się więcej.
Jak przechowujemy i chronimy Twoje dane Dbamy o techniczne, administracyjne i fizyczne zabezpieczenia mające na celu ochronę Twoich danych osobowych. Możemy przechowywać informacje o Tobie tak długo, jak aktywne jest Twoje konto oraz przez pewien okres czasu, aby móc umożliwić Ci ponowną aktywację konta bez utraty danych, a jeśli jest to konieczne, również do celów opisanych poniżej. Dowiedz się więcej.
Pliki cookie Plików cookie i podobnych technologii używamy jako pomocy w świadczeniu naszych usług, do oferowania użytkownikom bardziej spersonalizowanych doświadczeń i do sprzedawania swoich produktów oraz usług, jak również produktów i usług partnerów zewnętrznych. Dowiedz się więcej.
Twoje prawa i wybory Możesz decydować o swoich danych osobowych, a w niektórych przypadkach również zrezygnować z otrzymywania komunikatów marketingowych, zmienić preferencje dotyczące sposobów komunikacji, uzyskać dostęp do swoich informacji i aktualizować je, aktualizować opcje udostępniania lokalizacji, wybory dotyczące plików cookie i/lub zrezygnować z udostępniania pewnych informacji partnerom zewnętrznym (w tym firmom należącym do naszej grupy, partnerom biznesowym i innym partnerom). Twoje wybory i prawa, które Ci przysługują, są szczegółowo opisane poniżej. Dowiedz się więcej.
Międzynarodowy przepływ danych Działamy na arenie międzynarodowej, a informacje o Tobie mogą być przekazywane lub uzyskiwane przez podmioty znajdujące się w innych krajach, poza Twoim krajem. Aby chronić Twoje dane osobowe, wszystkie międzynarodowe przepływy danych są dokonywane zgodnie z obowiązującym prawem. Dowiedz się więcej.
Linki do innych stron internetowych Nasze usługi mogą zawierać linki do innych stron internetowych lub usług, które nie są własnością KAYAK lub nie są przez nas kontrolowane, w tym linki do stron internetowych naszych partnerów biznesowych, firm należących do tej samej grupy i innych partnerów (w tym reklamodawców). Dowiedz się więcej.
Dzieci Nasze usługi nie są przeznaczone do użytku przez dzieci, ani też nie zbieramy w sposób świadomy danych od dzieci w wieku poniżej 16 lat. Dowiedz się więcej.
Zmiany niniejszej Polityki prywatności Niniejsza Polityka prywatności jest od czasu do czasu aktualizowana, a zmiany obowiązują po opublikowaniu (zgodnie z naszą Polityką prywatności). Dowiedz się więcej.
Kontakt Jeśli masz pytania dotyczące Polityki prywatności lub sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy lub wysyłając list na adres podany poniżej. Dowiedz się więcej.

JAKIE DANE ZBIERAMY I WYKORZYSTUJEMY

„Dane osobowe” to informacje, które służą do zidentyfikowania Ciebie, odnoszą się do Ciebie, opisują Cię, mogą być używane do kontaktu z Tobą lub mogą być w sposób bezpośredni lub pośredni powiązane z Tobą. Do celów niniejszej Polityki prywatności nie ma znaczącego rozróżnienia między terminami „dane osobowe” i „informacje o Tobie”.

Dane osobowe, które zbieramy bezpośrednio od Ciebie. Podczas gdy odwiedzasz nasze witryny lub korzystasz z naszych Usług, gromadzimy następujące dane osobowe:

  • Dane osobowe (np. imię i nazwisko, wiek, datę urodzenia, płeć)
  • Dane do kontaktu (np. adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu)
  • Dane dotyczące rezerwacji (np. od każdego podróżnego: imię i nazwisko, numer karty programu dla często podróżujących, numer paszportu, numer redress, obywatelstwo, numer rezerwacji, szczegóły lotu, które mogą obejmować linie lotnicze, zakwaterowanie w hotelu lub na statku, port macierzysty i zawinięcia, godzinę wyjazdu/wylotu i przyjazdu/przylotu, zameldowania/wymeldowanie w/z hotelu, preferencje żywieniowe, informacje o bagażu i przesiadkach)
  • Dane dotyczące konta (np. dane logowania, adres e-mail i hasło, ustawienia konta)
  • Informacje pochodzące z portali społecznościowych (jeśli połączysz swoje konto KAYAK z kontem w mediach społecznościowych, KAYAK może zbierać o Tobie następujące informacje: imię i nazwisko, wiek, płeć, zdjęcie i inne dane osobowe połączone z Twoim kontem)
  • Dane do rozliczenia (np. numer karty debetowej lub kredytowej lub inne informacje dotyczące płatności, adres do rozliczenia)
  • Twoje kontakty (np. informacje o ludziach, którym udostępnisz swoje podróże, rezerwacje lub inne szczegóły za pomocą naszych Usług)
  • Twoje ustawienia (np. lotnisko domowe, preferencje żywieniowe, preferowane miejsca w samolocie, preferencje dotyczące sposobu komunikowania się i inne preferencje, które nam udostępniasz)
  • Przesyłane recenzje (np. nazwy użytkownika, których używasz lub wszelkie inne dane osobowe, które podajesz o sobie lub o innych w takiej recenzji)
  • Publikowane treści (np. rekomendacje dotyczące podróży i inne informacje, które podajesz o sobie lub innych, lub w treściach, które publikujesz w Przewodnikach lub innych dostarczonych przez nas nośnikach)
  • Twoje zdjęcia (np., gdy dodasz zdjęcie do swojego profilu, dodasz zdjęcia do recenzji lub połączysz swoje konto w mediach społecznościowych z kontem KAYAK)
  • Wiadomości od Ciebie (np. zapytania, rozmowy, skargi lub inne informacje, które możesz przesłać do naszego zespołu pomocy technicznej)
  • Informacje wykorzystywane do celów promocji (jeśli zdecydujesz się wziąć udział w akcji konkursowej, loterii lub innej podobnej kampanii, będziemy zbierać wszelkie informacje, które podasz w związku z taką aktywnością, np. zdjęcia, obrazki, podpisy lub inne treści, zgodnie z regulaminem)
  • Inne informacje, które możesz podać (np. inne informacje, które podajesz o sobie lub o innych za pośrednictwem naszych usług, lub do których dajesz nam dostęp za pośrednictwem platform stron trzecich)


Możesz nie podawać niektórych danych osobowych, opisanych powyżej. Pamiętaj jednak, że wiele z naszych usług wymaga ich do działania. Jeśli więc zdecydujesz się nie podawać informacji niezbędnych do działania i dostarczenia określonej usługi lub funkcji tej usługi, możesz nie być w stanie korzystać tej usługi lub funkcji.

Nie zbieramy w aktywny sposób poufnych danych osobowych, np. dotyczących stanu zdrowia. Niektóre pola tekstowe w naszych usługach wymagają jednak podania pewnych szczegółów dotyczących preferencji podróży lub specjalnych życzeń, o których chcesz poinformować nas lub naszych partnerów. Pamiętaj, że informacje, które dobrowolnie podajesz w tych polach, mogą ujawniać nam lub naszym partnerom lub stronom trzecim, z którymi dzielimy się danymi (zgodnie z opisem w części „Jak udostępniamy Twoje dane”), pewne informacje, które – zgodnie z obowiązującym prawem – mogą być uważane za poufne dane osobowe (np. informacje o ograniczeniach dietetycznych lub zakwaterowaniu dla osób niepełnosprawnych). Poufne dane osobowe, które dobrowolnie przesyłasz, są przetwarzane w ramach Twojej zgody, którą możesz w dowolnym momencie wycofać, kontaktując się z nami zgodnie z instrukcjami w sekcji „Kontakt”.

Informacje o Tobie, które generujemy. Gdy korzystasz z naszych usług, generujemy na Twój temat pewne dane osobowe, np. poprzez automatyczne zbieranie danych i informacje oparte na danych, które gromadzimy o Tobie i Twojej aktywności. Możemy automatycznie zbierać informacje o Twoich interakcjach z usługami lub komunikatami, jakie otrzymujesz (np. pocztą elektroniczną) przy użyciu pewnych technologii, takich jak pliki cookie, sygnały nawigacyjne i inne technologie (więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie i spersonalizowanych reklam). Oto kategorie danych osobowych, które generujemy na Twój temat:

  • Informacje o urządzeniu. Podczas odwiedzania naszych witryn lub korzystania z naszych usług automatycznie zbieramy pewne informacje o Twoim urządzeniu (np. o urządzeniu mobilnym, komputerze lub tablecie), w tym informacje o sprzęcie i oprogramowaniu, konfiguracji urządzenia i pobliskich sieciach. Takie informacje mogą obejmować dane dotyczące systemów operacyjnych urządzenia, przeglądarek i innego oprogramowania zainstalowanego na Twoim urządzeniu np. adres IP lub inny identyfikator urządzenia, ustawienia kraju pochodzenia, regionu i języka oraz informacje o serwerach domen i punktach dostępu bezprzewodowego lub sieciowego w pobliżu urządzenia.
  • Informacje o użytkowaniu i wydajności. Automatycznie zbieramy również dane dotyczące korzystania z naszych usług, w tym np. informacje o wyszukiwaniach, o statystykach dotyczących tras podróży, które nam udostępniasz, o sposobach interakcji z funkcjami naszych usług oraz o linkach, które klikasz, preferencjach, czasach dostępu, polecających adresach URL oraz o wydajności naszych usług.
  • Informacje o Twoim położeniu. Jeśli korzystasz z naszych usług, automatycznie zbieramy przybliżone informacje o Twojej lokalizacji (np. o mieście, w którym się znajdujesz) lub, za Twoją zgodą, dokładne dane o położeniu geograficznym z urządzenia mobilnego, zarówno gdy aplikacja jest uruchomiona, jak również gdy jest wyłączona, w zależności od tego, czy udzieliłeś zgodę na zbieranie informacji o Twojej lokalizacji. Technologie, których używamy do określenia Twojego położenia, mogą obejmować: mapowanie adresów IP, pozycję wieży bazowej, pozycję nadajnika Wi-Fi i sygnały GPS. Możemy wykorzystywać i przechowywać te informacje w celu dostarczania i ulepszania funkcji naszych usług, np. aby dostosować nasze usługi do Twoich potrzeb i lepiej odpowiadać na Twoje zapytania (np. poszukiwania najbliższego hotelu) czy dostarczać informacje o miastach, które odwiedzasz (przez wysyłanie treści marketingowych dotyczących towarów lub usług w danym mieście np. opcji noclegów czy transportu). KAYAK nie ma kontroli nad ustawieniami Twojego urządzenia, zalecamy jednak włączenie usług lokalizacyjnych, aby w pełni korzystać z funkcjonalności aplikacji i funkcji opartych na określaniu położenia. Więcej informacji o tym, jak dostosować swoje ustawienia, w tym te o udostępnianiu położenia, można znaleźć poniżej w sekcji Twoje prawa i wybory.
  • Informacje o Tobie. Wszystkie informacje o Tobie, które zbieramy, generujemy lub uzyskujemy w inny sposób, łączymy w celu wyciągnięcia wniosków na temat Twoich preferencji i zainteresowań, aby dostarczać spersonalizowane usługi i dostosowywać reklamy, którą my i nasi partnerzy wyświetlamy lub oferujemy.
  • Wiadomości e-mail, które zostały synchronizowane z kontem Trips/Moje podróże. Jeśli zakładasz konto, aby zsynchronizować swoją skrzynkę pocztową z kontem Trips/Moje podróże, upoważniasz nas do uzyskania dostępu do wiadomości e-mail z kont połączonych z kontem Trips/Moje podróże do celów tworzenia tras podróży. Obejmuje to automatyczne skanowanie skrzynki pocztowej w regularnych odstępach czasu, aby wyłapać wiadomości e-mail, które są potwierdzeniami rezerwacji. Są one następnie analizowane automatycznie lub ręcznie pod kątem odpowiednich danych i importowane do naszej usługi Trips/Moje podróże (wraz z kopią wiadomości e-mail, która jest zapisywana na koncie Trips/Moje podróże). Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź poniżej sekcję Usługi Trips/Moje podróże.


Dane osobowe, które otrzymujemy od partnerów zewnętrznych. Możemy również otrzymywać pewne kategorie danych osobowych od partnerów zewnętrznych, np. z innych stron internetowych, aplikacji, sieci społecznościowych i usług (każda z wymienionych określana jest jako „platforma partnera zewnętrznego”), firm z grupy, partnerów biznesowych i innych stron trzecich, w tym np. osób, które podzieliły się z Tobą swoimi planami podróży za pośrednictwem naszej usługi Trips/Moje Podróże. Jeśli jesteś już użytkownikiem KAYAK, połączymy te dane z informacjami, które zbieramy za pośrednictwem naszych usług, i będziemy wykorzystywać oraz udostępniać w celach opisanych poniżej. Kategorie danych osobowych, które możemy uzyskać od partnerów zewnętrznych, obejmują:

  • Twoje imię i nazwisko
  • Adres e-mail i inne dane do kontaktu
  • Informacje pochodzące z portali społecznościowych, jeśli połączysz się z naszymi usługami za pomocą portalu społecznościowego lub gdy polubisz czy skomentujesz na naszych stronach lub nasze treści w mediach społecznościowych, możemy otrzymywać z tej platformy społecznościowej informacje o tych interakcjach oraz z Twojego profilu w mediach społecznościowych (np. imię i nazwisko, wiek, płeć, zdjęcie i inne dane osobowe związane z tym kontem).
  • Szczegóły dotyczące przeglądania stron internetowych, zakupów, użytkowania i reklam, w tym informacje o noclegach, rezerwacjach w restauracjach, podróżach i rezerwacjach dokonywanych za pośrednictwem firm należących do naszej grupy oraz partnerów biznesowych (na przykład, jeśli zarezerwujesz lot przez jedną z firm z naszej grupy, my lub nasi partnerzy biznesowi będziemy mogli otrzymać dane o lokalizacji miejsca docelowego i wykorzystać te informacja w celu rekomendowania hoteli lub innych miejsc zakwaterowania lub usług uzupełniających); informacje o sposobie korzystania ze stron, z aplikacji i usług stron trzecich; informacje dotyczące Twoich interakcji z naszymi materiałami reklamowymi i marketingowymi oraz informacje demograficzne o użytkownikach naszych usług.

DO CZEGO WYKORZYSTUJEMY TWOJE DANE?

Twoje dane osobowe mogą być wykorzystywane w opisane poniżej sposoby („Użycie danych osobowych”):

  • Świadczenie usług, w skład których wchodzi świadczenie usług, produktów i funkcjonalności oferowanych przez nasze serwisy oraz realizacja Twoich zamówień, co oznacza między innymi: umożliwienie dokonania i przetworzenia rezerwacji na stronach naszych partnerów, możliwość oceny usług naszych partnerów, płatność za produkty i usługi oferowane przez współpracujących z naszymi serwisami dostawców ofert oraz możliwość powiadamiania wskazanych przez Ciebie osób o rezerwacjach dokonanych przy użyciu naszych witryn.
  • Świadczenie usług w ramach funkcji Trips/Moje Podróże, w tym automatyczne utworzenie konta Trips/Moje Podróże po dokonaniu rezerwacji za pomocą naszych witryn. Konto to zbiera wszelkie dostępne informacje związane z Twoją podróżą, aby połączyć je w plan podróży, który możesz udostępnić innym osobom. Jeśli włączysz automatyczną synchronizację swojej skrzynki odbiorczej z usługą Trips/Moje Podróże, otrzymamy dostęp do wiadomości wysyłanych na adres e-mail podany podczas tworzenia konta Trips/Moje Podróże, aby regularnie skanować Twoje wiadomości pod kątem otrzymanych potwierdzeń rezerwacji tak, abyśmy mogli zaimportować je do usługi, przetworzyć je i dodać zebrane informacje (w tym kopię wiadomości) do konta Trips/Moje Podróże (poniżej znajdziesz więcej informacji na temat działania Usługi Trips/Moje podróże).
  • Uwierzytelnianie danych Twojego konta oraz identyfikacja, potrzebne do tego, aby umożliwić Ci logowanie się do naszych serwisów i zapewnienie bezpieczeństwa Twojego konta.
  • Pokazywanie rezerwacji dokonanych za pomocą stron, aplikacji i serwisów firm należących do naszej grupy, takich jak Booking.com czy OpenTable, na Twoim koncie.
  • Komunikacja informacji o Twoim koncie lub sposobie korzystania z naszych usług, produktów i/lub funkcji (np. pozyskiwanie opinii i informacji zwrotnych, wysyłanie alertów i powiadomień, które subskrybujesz, wysyłanie aktualizacji planów podróży utworzonych w usłudze Trips/Moje Podróże, wysyłanie potwierdzeń rezerwacji, wysyłanie informacji serwisowych i administracyjnych oraz innych powiadomień wymaganych przez prawo), odpowiadanie na Twoje komentarze lub pytania w ramach świadczonej obsługi klienta (więcej szczegółów w części Komunikacja elektroniczna).
  • Wysyłanie wiadomości marketingowych (w ramach obowiązującego prawa), w tym informowanie Cię o usługach lub produktach oferowanych przez KAYAK, firmy należące do naszej grupy lub naszych partnerów biznesowych, a także inne komunikaty marketingowe, które naszym zdaniem mogą być dla Ciebie interesujące (więcej informacji znajdziesz w częściach Komunikacja elektroniczna i Twoje prawa i wybory).
  • Obsługa i ulepszanie naszych usług oraz praca nad nowymi produktami i usługami, w tym korzystanie z narzędzi analitycznych mające na celu lepsze zrozumienie sposobu, w jaki korzystasz z naszych usług, co pozwala nam na rozwój produktów, stron internetowych, aplikacji i usług oraz poprawę doświadczenia użytkownika.
  • Przetwarzanie zgłoszeń konkursowych i wysyłka nagród
  • Przetwarzanie informacji o płatności
  • Udostępnianie usług i informacji do naszych partnerów z branży podróżniczej, takich jak przekazywanie opinii użytkowników i szczegółów użytkowania.
  • Dopasowanie Twojego doświadczenia i naszych usług, na przykład poprzez wyciąganie wniosków lub łączenie różnych zebranych o Tobie informacji w celu zaoferowania Ci lepszych wyników wyszukiwania lub dostosowania naszych usług w inny sposób do Twoich preferencji lub wymagań. Przykładowo, jeśli często rezerwujesz pokoje w hotelach czterogwiazdkowych i wynajmujesz samochody podczas podróży, możemy wyróżnić w wynikach wyszukiwania hotele czterogwiazdkowe lub zaproponować Ci pakiet składający się z noclegu i wynajmu samochodu albo wyróżnić obiekty, które wcześniej zarezerwowałeś.
  • Wyświetlanie lepiej dopasowanych treści reklamowych w naszych serwisach i poza nimi, w tym pokazywanie spersonalizowanych ofert i reklam w naszych usługach i poza nimi. Na przykład, jeśli często rezerwujesz noclegi w hotelach czterogwiazdkowych i często podróżujesz do Tokio, możemy wyświetlać reklamy czterogwiazdkowych hoteli w Tokio w naszych serwisach lub współpracować z naszymi partnerami i partnerami reklamowymi, aby wyświetlać Ci reklamy czterogwiazdkowych hoteli w Tokio na innych stronach internetowych, które odwiedzasz.
  • Ochrona, prowadzenie dochodzenia w sprawie oszustw oraz nieuprawnionych i nielegalnych działań oraz im zapobieganie
  • Przestrzeganie naszych zasad, procedur i zobowiązań prawnych, w tym przestrzeganie wymogów organów ścigania lub organów rządowych, rozwiązywanie kwestii związanych z postępowaniem sądowym oraz wykonywanie praw lub obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  • Inne zaakceptowane przez Ciebie i zgodne z wymogami lub dozwolone przez obowiązujące prawo sposoby. Po wyrażeniu zgody na dalsze wykorzystywanie danych osobowych możesz ją wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z nami w jeden z określonych poniżej sposobów.


To Ty podejmujesz decyzję w sprawie wykorzystania Twoich danych osobowych i w niektórych okolicznościach możesz mieć prawo do rezygnacji lub sprzeciwu wobec użycia Twoich danych osobowych w opisanych powyżej celach. Więcej informacji na temat tego, jak korzystać z tych praw (o ile jest to możliwe), znajdziesz w znajdującej się poniżej sekcji Twoje prawa i wybory.

Usługi Trips/Moje Podróże. Jeśli utworzysz konto w naszym serwisie, wyślesz potwierdzenie rezerwacji do usługi Trips/Moje Podróże lub dokonasz rezerwacji za pomocą jednej z naszych stron, otrzymasz dostęp do usługi Trips/Moje Podróże, gdzie zbierzemy wszystkie informacje dotyczące Twoich podróży, a także utworzymy i będziemy na bieżąco aktualizować Twoje plany podróży. Jeśli wyślesz do nas e-mail z potwierdzeniem rezerwacji lub upoważnisz nas do automatycznego albo ręcznego analizowania otrzymywanych przez Ciebie e-maili, dodamy przesłane informacje do Twojego konta Trips/Moje Podróże razem z innymi zgromadzonymi informacjami (co oznacza także zapisanie kopii oryginalnego e-maila na Twoim koncie Trips/Moje Podróże). Włączenie automatycznej synchronizacji Twoich wiadomości e-mail z usługą Trips/Moje Podróże oznacza udzielenie nam dostępu do wiadomości e-mail otrzymywanych na adresy połączone z Twoim kontem Trips/Moje Podróże oraz wyrażenie zgody na regularne skanowanie tych wiadomości pod kątem potwierdzeń rezerwacji, które mogą być pobrane do usługi Trips/Moje Podróże, a także ręczne lub automatyczne analizowanie tych wiadomości w celu dodania zebranych informacji do Twojego konta Trips/Moje Podróże (w tym zapisanie kopii oryginalnego e-maila na Twoim koncie Trips/Moje Podróże). W zakresie dozwolonym przez naszych partnerów do synchronizacji poczty wykorzystujemy informacje z Twojego konta Trips/Moje Podróże, aby pokazywać Ci lepiej dopasowane wyniki wyszukiwania (np. noclegi, które zdarzyło Ci się wcześniej zarezerwować) lub opracowywać statystyki Twoich podróży i możemy wykorzystać te informacje do celów komunikacji marketingowej w sposób opisany powyżej. Jeśli korzystasz lub tworzysz plany podróży w ramach usługi Trips/Moje Podróże, możesz udostępnić je wybranym osobom. Jednak Twój plan podróży może zawierać informacje (takie jak numery rezerwacji), które mogą komuś pozwolić anulować lub zmienić Twoją rezerwację, dokonać odprawy itd., dlatego upewnij się, że dzielisz się planami podróży tylko z osobami, którym ufasz. Zapoznaj się ze stroną Pierwsze kroki z Trips/Moje podróże oraz szczegółami Trips/Moje podróże FAQ, aby poznać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także wejdź na swoje konto w naszym serwisie, aby zaktualizować ustawienia konta i preferencje. Jeśli zdecydujesz się udostępnić swój plan podróży na publicznie dostępnych stronach internetowych (na przykład na Facebooku), informacje te mogą być gromadzone i wykorzystywane przez inne osoby.

Komunikacja elektroniczna. Zgodnie z przedstawionymi powyżej sposobami użycia oraz w ramach obowiązującego prawa możemy komunikować się z Tobą za pośrednictwem wiadomości elektronicznych, w tym wiadomości e-mail, wiadomości tekstowych lub mobilnych powiadomień push w następujących celach:

  • Wysyłanie informacji dotyczących naszych produktów i usług. Może to obejmować potwierdzenia rezerwacji i aktualizacje, rachunki, powiadomienia techniczne, aktualizacje, alerty dotyczące bezpieczeństwa oraz wiadomości pomocy technicznej i wiadomości administracyjne.
  • Wysyłanie komunikatów marketingowych. W innych sytuacjach – zgodnych z poniższą sekcją Twoje prawa i wybory oraz obowiązującym prawem – możemy wysyłać Ci informacje o akcjach konkursowych, ofertach, promocjach, nagrodach i nadchodzących wydarzeniach oraz wiadomości o zmianach w produktach i usługach oferowanych przez nas, firmy wchodzące w skład naszej grupy, a także przez naszych partnerów turystycznych i biznesowych.


Za Twoją zgodą, jeśli jest ona wymagana, możemy skontaktować się z Tobą pod podanym numerem telefonu komórkowego, korzystając z bezpośredniego połączenia telefonicznego, automatycznie wybranych i wcześniej nagranych połączeń lub wiadomości tekstowych mających związek z opisanymi powyżej celami.

Nasza rola jako administratora danych. W ramach prawa Unii Europejskiej i innych podobnych systemów ochrony danych osobowych działamy jako administrator danych, co oznacza, że określamy cele i środki przetwarzania Twoich danych osobowych. Nasi partnerzy, z którymi możemy Cię połączyć podczas dokonywania rezerwacji, również operują jako administratorzy danych. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak dany partner może wykorzystywać Twoje dane, zapoznaj się z jego polityką prywatności.

Podstawy i konsekwencje przetwarzania danych. Przetwarzając Twoje dane osobowe, polegamy na następujących podstawach prawnych:

  • Realizacja zawartej z Tobą umowy (na przykład, jeśli korzystasz z naszych usług w celu rezerwacji lotu, przetworzymy Twoje dane, aby umożliwić odpowiedniemu partnerowi sfinalizowanie i obsługę rezerwacji biletów lotniczych).
  • Przestrzeganie zobowiązań prawnych, którym podlegamy (na przykład gdy jesteśmy zobowiązani do przestrzegania zgodnych z prawem żądań właściwych organów, takich jak organy ścigania).
  • Służenie naszym uzasadnionym interesom (takich jak dopasowanie Twojego doświadczenia i naszych usług, prowadzenie reklamy internetowej i wykrywanie oszustw), pod warunkiem, że związane z nimi przetwarzanie danych nie narusza Twoich praw i wolności. Przetwarzanie musi być również zgodne z innymi mającymi zastosowanie podstawami prawnymi, w szczególności przepisami określonymi w prawie miejscowym.



Używając danych osobowych w celu spełnienia naszych uzasadnionych interesów, podejmujemy kroki w celu zapewnienia, by Twoje prawa do ochrony danych osobowych nie zostały naruszone. Możesz skontaktować się z nami w sposób opisany w części Kontakt, aby uzyskać więcej informacji na temat kroków, jakie podejmujemy, by upewnić się, że prawa te nie są naruszone. Masz również prawo nie wyrazić zgody na przetwarzanie danych w sytuacjach opisanych w sekcji Twoje prawa i wybory.

  • Wyrażona zgoda. W zakresie, w jakim opisana powyżej podstawa prawna nie będzie miała zastosowania w tym, co dotyczy przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych, wystąpimy o Twoją zgodę na ich przetwarzanie w konkretnym celu zgodnym z obowiązującym prawem (takim jak wysyłanie bezpośrednich wiadomości marketingowych drogą elektroniczną, np. poprzez e-mail, bez wyjątku od wymogu uzyskania zgody).


Gromadzenie informacji. Gromadzimy dane osobowe zebrane bezpośrednio od Ciebie, informacje wygenerowane przez Ciebie i informacje uzyskane od stron trzecich (za Twoją zgodą, jeśli jest to wymagane) wraz z danymi osobowymi zebranymi o innych użytkownikach w celu generowania ogólnych statystyk, które nie mogą być powiązane z Tobą lub jakimkolwiek innym konkretnym użytkownikiem. Zagregowane i zanonimizowane informacje nie są już uważane za „dane osobowe” i mogą być następnie wykorzystane w dowolnym celu.

Anonimowe informacje. Możemy przetwarzać informacje, które nie mogą być powiązane z Tobą lub jakimkolwiek innym konkretnym użytkownikiem, za pomocą dostępnych nam środków, ponieważ zostały zebrane anonimowo lub zostały następnie zanonimizowane. Informacje anonimowe lub zanonimizowane nie są uważane za „dane osobowe” i w konsekwencji mogą być wykorzystane w dowolnym celu.

JAK UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE

Ujawniamy dane osobowe, które gromadzimy (lub w inny sposób generujemy lub otrzymujemy) w następujący sposób:

  • Współpracujące z nami firmy podróżnicze. Udostępniamy Twoje dane współpracującym z nami firmom podróżniczym w celu świadczenia usług (takich jak łączenie użytkowników z liniami lotniczymi lub internetowymi portalami rezerwacyjnymi w celu rezerwacji lotu lub innych usług turystycznych, a także udostępnienie danych osobowych, danych kontaktowych, danych paszportu, preferencji, żądań, informacji o noclegu oraz innych informacji liniom lotniczym lub internetowemu portalowi rezerwacyjnemu) oraz dla celów własnych partnera turystycznego, które mogą obejmować cele marketingowe lub reklamowe (szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Udostępnianie danych współpracującym z nami firmom podróżniczym).
  • Firmy wchodzące w skład naszej grupy biznesowej. Udostępniamy Twoje dane spółkom wchodzącym w skład naszej korporacji, w tym między innymi, ale nie wyłącznie, w celach opisanych powyżej, w celu zapewnienia Ci zintegrowanych produktów i usług, a także dla naszych i ich celów marketingowych (szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Udostępnianie danych firmom wchodzącym w skład naszej grupy).
  • Inni partnerzy biznesowi. Udostępniamy informacje partnerom biznesowym będącym stronami trzecimi do ich własnych celów marketingowych, w tym reklamodawcom internetowym oraz firmom z branży technologii reklamowej („ad tech”), w celu zapewnienia ukierunkowanej reklamy i komunikacji marketingowej tam, gdzie pozwala na to prawo (szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Udostępnianie danych naszym partnerom biznesowym).
  • Udostępnione przez Ciebie podróże. Jeśli korzystasz z planów podróży w usłudze Trips/Moje Podróże, możesz je udostępniać poprzez nasze serwisy dowolnym wybranym przez Ciebie osobom. Sprawdź sekcję Usługi Trips/Moje Podróże, aby poznać więcej szczegółów.
  • Usługi sieci społecznościowych. Udostępniamy Twoje dane (lub ułatwiamy dzielenie się nimi) serwisom społecznościowym, gdy korzystasz z naszych usług, aby łączyć się i dzielić się informacjami publicznie lub ze swoimi znajomymi, a także gdy korzystasz z naszych usług w celu łączenia się z nami, udostępniania oraz używania platform i usług sieci społecznościowych stron trzecich (szczegółowe informacje znajdziesz w części Udostępnianie danych serwisom społecznościowym).
  • Usługi lub aplikacje innych firm używane do logowania się na konto. Jeśli korzystasz z usług lub aplikacji innej firmy (np. Facebook), aby zalogować się na swoje konto KAYAK, udostępniamy pewne dane osobowe tej firmie.
  • Przesłane opinie. Wysyłając nam opinię na temat wybranego elementu podróży, upoważniasz nas do opublikowania jej we wszystkich naszych serwisach pod podanym przez Ciebie pseudonimem, a także udostępnienia jej współpracującym z nami firmom podróżniczym. Upoważniasz nas również do zagregowania tej oceny z innymi recenzjami.
  • Publikowane przez Ciebie treści. Jeśli dzielisz się podróżniczymi rekomendacjami w ramach tworzonych Przewodników lub innej oferowanej przez nas funkcji, wyrażasz zgodę na to, abyśmy mogli opublikować je we wszystkich naszych serwisach.
  • Przetwarzanie płatności. Dane karty kredytowej lub debetowej są wymagane do przetworzenia niektórych transakcji, w tym do dokonania niektórych rezerwacji lub zakupu innych produktów lub opłacenia usług dostarczanych przez naszych partnerów lub strony trzecie, w którym to przypadku udostępniamy Twoje dane do płatności naszym partnerom i pozostałym firmom będącym dostawcami wybranych usług (takich jak usługi wykrywania oszustw) (więcej szczegółów i dodatkowe warunki znajdziesz w sekcji Udostępnianie danych w celu przetwarzania płatności).
  • Pozostali dostawcy ofert. Udostępniamy informacje zewnętrznym firmom, konsultantom i innym dostawcom usług, którzy wykonują usługi lub działania w naszym imieniu (więcej informacji znajdziesz w części Udostępnianie danych innym dostawcom usług).
  • Transakcje korporacyjne. Możemy ujawnić lub przekazać dane użytkownika zewnętrznej firmie w przypadku sprzedaży, przekazu, wyzbycia się lub ujawnienia całości lub części naszej działalności lub aktywów innej firmie mającego związek z negocjacjami w sprawie połączenia, finansowania, nabycia, upadłości, rozwiązania, transakcji lub postępowania.
  • Ochrona praw i własności. Możemy ujawnić dane użytkownika stronom trzecim, jeśli w dobrej wierze uznamy, że ujawnienie jest niezbędne do ochrony naszych praw, naszej własności, integralności usług, bezpieczeństwa osobistego lub interesów Twoich lub jakiejkolwiek innej osoby oraz do wykrywania, zapobiegania i/lub zajmowania się oszustwami, zarządzania ryzykiem, bezpieczeństwem i problemami technicznymi.
  • Przestrzeganie wymogów prawa. Możemy ujawnić Twoje dane osobowe organom rządowym lub innym odpowiednim instytucjom w celu spełnienia obowiązujących wymogów prawnych, postępowań sądowych, nakazów sądowych, procesów prawnych lub zgodnych z prawem żądań organów rządowych.
  • Gromadzenie informacji. Udostępniamy zbiorcze dane statystyczne w celu ulepszenia naszych usług. Możemy również udostępniać zagregowane lub zanonimizowane dane osobom trzecim według naszego uznania.
  • Na Twoje żądanie. Udostępniamy Twoje dane zgodnie z Twoim zaleceniem, za zgodą lub na Twoje żądanie.


W niektórych przypadkach masz prawo do rezygnacji lub sprzeciwu wobec udostępniania Twoich danych wybranym stronom trzecim. Więcej informacji na ten temat przysługujących Ci praw znajdziesz w sekcji Twoje prawa i wybory.

Udostępnianie danych współpracującym z nami firmom podróżniczym. Do naszych współpracujących z nami firm podróżniczych należą internetowe portale rezerwacyjne, hotele, linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów i firmy oferujące ubezpieczenia turystyczne. Kiedy dokonujesz rezerwacji u jednego z naszych partnerów za pomocą naszych usług, udostępniamy danemu partnerowi Twoje dane osobowe w celu sfinalizowania rezerwacji i aby umożliwić mu wykonanie wybranej przez Ciebie usługi. W zależności od sytuacji może to być imię i nazwisko, dane kontaktowe, dane paszportu, dane programu lojalnościowego, opisane powyżej szczegóły planu podróży, preferencje, wszelkie specjalne życzenia lub szczegóły wymagające dopasowania, przesłane przez Ciebie informacje oraz komentarze (jeśli jakiekolwiek posiadamy), a także inne informacje wymagane przez danego partnera. Twoje informacje są przekazywane współpracującej z nami firmie, w ten sam sposób, w jaki zostałyby przez Ciebie przekazane w przypadku bezpośredniego kontaktu z daną firmą. Jeśli podczas dokonywania rezerwacji podasz numer telefonu komórkowego, współpracujące z nami firmy podróżnicze mogą wysyłać Ci wiadomości tekstowe dotyczące Twojej rezerwacji. Niektórzy partnerzy wymagają również podania danych karty kredytowej lub debetowej w celu zabezpieczenia rezerwacji.

Gdy dokonujesz rezerwacji, udostępniamy danemu partnerowi także dodatkowe informacje o Tobie, takie jak informacje na temat Twojej aktywności oraz historii wyszukiwań i/lub informacje, które zebraliśmy od Ciebie oraz firm zewnętrznych. Współpracujące z nami firmy podróżnicze wykorzystują te informacje do własnych celów, które mogą obejmować ulepszanie ich produktów lub usług oraz dostarczanie ukierunkowanej reklamy i komunikacji marketingowej, o ile jest to dozwolone przez prawo.

Udostępnianie danych firmom wchodzącym w skład naszej grupy. Udostępniamy dane użytkowników powiązanym z nami firmom oraz spółkom zależnym w Stanach Zjednoczonych i na świecie, a także naszej spółce macierzystej, Booking Holdings, Inc. oraz innym zależnym od niej firmom (określanej łącznie, tak jak zostało to wcześniej zdefiniowane w niniejszej Polityce prywatności, jako „firmy wchodzące w skład naszej grupy”). Możemy udostępniać Twoje dane firmom z naszej grupy z następujących powodów:

  • Dostarczenie Ci zintegrowanych usług (w tym administrowanie i zarządzanie rezerwacjami, rezerwacje, usługi i płatności na powiązanych z nami platformach).
  • Dostarczanie spersonalizowanych ofert i wysyłanie Ci wiadomości o charakterze marketingowym za Twoją zgodą lub w inny sposób dozwolony przez obowiązujące prawo.
  • Umożliwienie „pojedynczego logowania”, np. poprzez umożliwienie Ci logowania się na jedno konto współdzielone przez różne marki wchodzące w skład Booking Holdings Inc. przy użyciu jednego zestawu danych logowania. Pozwala nam to na przykład wyświetlać na Twoim koncie rezerwacje dokonane przez strony, aplikacje i usługi firm wchodzących w skład naszej grupy, a także pozwala firmom z naszej grupy wyświetlać podobne informacje na ich odpowiednim koncie w ich witrynach.
  • Wykonywanie usług w ramach obsługi klienta.
  • Wykrywanie, zapobieganie oraz dochodzenia w sprawie oszustw i nadużyć naszych usług, innych nielegalnych działań i naruszeń danych.
  • Analizowanie, w jaki sposób użytkownicy korzystają z niezależnych i powiązanych z nami platform, także w celu ulepszenia dotychczasowych produktów i usług oraz opracowania nowych funkcji, produktów i usług, które mogą zainteresować naszych użytkowników.
  • Zapewnienie zgodności z obowiązującym prawem.


Aby dowiedzieć się więcej na temat Twoich wyborów związanych z tym, jak udostępniamy Twoje dane firmom należącym do naszej grupy (w tym spółkom zależnym oraz naszej spółce macierzystej i zależnym od niej firmom), przeczytaj informacje w sekcji Twoje prawa i wybory.

Udostępnianie danych naszym partnerom biznesowym. Udostępniamy dane użytkowników zewnętrznym partnerom biznesowym w celach marketingowych. Do tych firm zewnętrznych zaliczają się reklamodawcy internetowi oraz firmy zajmujące się technologią reklamową, które mogą dostarczać ukierunkowane reklamy i wiadomości o charakterze marketingowym, o ile zezwala na to prawo. Dane, które udostępniamy, obejmują informacje zebrane podczas korzystania z naszych usług (np. informacje na temat dokonywanych przez Ciebie rezerwacji lotów, hoteli, wynajmu samochodów i inne informacje dotyczące rezerwowanych podróży) oraz dotyczące Ciebie dane, które gromadzimy poprzez pliki cookie i podobne technologie (np. informacje na temach odwiedzanych przez Ciebie stron, informacje na temat Twoich wyszukiwań, w tym wyszukiwane przez Ciebie miasta i kierunki podróży, wyszukiwane typy noclegów, preferencje podróżnicze, wybierane przedziały cenowe, terminy podróży i liczba podróżnych).

Przykładowo jeśli często szukasz lotów z Warszawy do Paryża w wybrane weekendy, możemy udostępnić te informacje wybranej linii lotniczej, aby mogła lepiej zrozumieć, którzy z naszych klientów są zainteresowani lotami z Warszawy do Paryża w określonych terminach. Linia lotnicza może wykorzystać te informacje, na przykład aby zaoferować Ci promocyjną ofertę.

Aby dowiedzieć się więcej na temat Twoich wyborów związanych z tym, jak udostępniamy Twoje dane naszym partnerom biznesowym, przeczytaj informacje w sekcji Twoje prawa i wybory.

Udostępnianie danych serwisom społecznościowym. Nasze usługi umożliwiają łączenie i dzielenie się swoimi działaniami, komentarzami, treściami i innymi informacjami publicznie lub w grupie znajomych. Nasze serwisy dają także możliwość łączenie się z nami, dzielenie się i korzystanie z zewnętrznych platform, w tym tych, na których obecny jest KAYAK. Pamiętaj o bezpieczeństwie informacji dotyczących Ciebie oraz innych osób podczas decydowania, co i w jaki sposób udostępnić publicznie. Nie możemy kontrolować prywatności, ani nie mamy wpływu na bezpieczeństwo danych, które decydujesz się udostępnić innym. KAYAK nie ma także wpływu na politykę prywatności zewnętrznych platform. Skontaktuj się bezpośrednio z tymi stronami i serwisami, aby dowiedzieć się więcej o zasadach ich polityki prywatności.

Udostępnianie danych w celu przetwarzania płatności. Aby korzystać z niektórych usług (takich jak rezerwacja lotu) i dokonywać płatności na rzecz współpracujących z nami firm, wymagamy danych do płatności (np. danych karty kredytowej lub debetowej, danych potrzebnych do płatności online itp.). Gdy przesyłasz dane do płatności za pośrednictwem naszych usług, udostępniamy te informacje współpracującym z nami firmom, zewnętrznym firmom zajmującym się przetwarzaniem płatności (w tym między innymi firmom, które na nasze zlecenie zajmują się wykrywaniem oszustw oraz innym firmom zewnętrznym) w zakresie niezbędnym do wypełnienia naszych zobowiązań wobec użytkownika (np. w celu zabezpieczenia rezerwacji lub dokonania płatności na rzecz jednego z naszych partnerów, jeśli jest to wymagane), w celu zabezpieczenia naszych uzasadnionych interesów w zakresie zapobiegania oszustwom i innym nadużyciom naszych platform lub usług, a także za Twoją zgodą lub gdy jest to wymagane przez prawo. W szczególności:

  • Gdy korzystasz z karty kredytowej lub debetowej, aby zabezpieczyć rezerwację dokonywaną za pośrednictwem naszych usług, udostępniamy dane Twojej karty kredytowej lub debetowej (w tym numer i datę ważności karty, oraz – jeśli jest to wymagane przez naszego partnera – numer zabezpieczający CVV) odpowiedniej współpracującej z nami firmie odpowiedzialnej za obsługę transakcji.
  • Podając dane karty kredytowej lub debetowej za pośrednictwem naszych usług, masz możliwość zapisania tych danych na swoim koncie do wykorzystania w przyszłości. Jeśli zdecydujesz się nie zapisywać informacji dotyczących karty kredytowej lub debetowej na swoim koncie, usuniemy te dane po zakończeniu transakcji.
  • Informacje na temat bezpieczeństwa danych płatności znajdują się poniżej w części Jak przechowujemy i chronimy Twoje dane.


Udostępnianie danych innym dostawcom usług. Udostępniamy dane zewnętrznym sprzedawcom, konsultantom oraz innym dostawcom usług, którzy wykonują usługi lub działają w naszym imieniu (np. hosting lub obsługa oferowanych przez nas usług, zbieranie danych, ręczne analizowanie potwierdzeń rezerwacji, tworzenie raportów, pomiar odpowiedzi na reklamę, analiza witryn, analiza danych, komunikacja marketingowa oraz reklamy, przetwarzanie płatności kartami, a także świadczenie usług wykrywania oszustw). Nie upoważniamy zewnętrznych firm do wykorzystywania lub ujawniania danych użytkowników do celów innych niż te, dla których zostały one przekazane. Od zewnętrznych firm wymagamy utrzymywania lub wdrożenia środków bezpieczeństwa, mających za zadanie ochronę danych przed nieautoryzowanym dostępem lub przetwarzaniem.

JAK PRZECHOWUJEMY I CHRONIMY TWOJE DANE

KAYAK posiada uzasadnione z handlowego punktu widzenia techniczne, administracyjne i fizyczne środki bezpieczeństwa, mające na celu ochronę Twoich danych przed ich utratą, niewłaściwym użyciem, nieautoryzowanym dostępem, ujawnieniem, zmianą i zniszczeniem.

Gdy dane do płatności zostają przesłane do naszych serwisów lub za pośrednictwem naszych serwisów, są chronione protokołami kryptograficznymi. KAYAK przechowuje dane do płatności tylko wtedy, gdy zdecydujesz się zapisać te informacje na swoim koncie. Po dokonaniu rezerwacji przekazujemy dane do płatności wskazanemu partnerowi w celu sfinalizowania transakcji. Nasze umowy z firmami zewnętrznymi, które otrzymują od nas dane do płatności, wymagają, aby dane te były przechowywane w sposób bezpieczny i poufny.

Nie możemy jednak zagwarantować, że transmisja danych do płatności lub innych informacji będzie zawsze bezpieczna lub że nieupoważnione strony trzecie nie będą w stanie pokonać zabezpieczeń wprowadzonych przez KAYAK lub współpracujących z nami zewnętrznych dostawców usług. Z wyjątkiem zakresu, w którym odpowiedzialność nie może zostać zniesiona lub ograniczona z powodu obowiązującego prawa, nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ujawnienie danych użytkownika z powodu błędu w momencie ich przesyłania, nieuprawnionego dostępu osób trzecich lub innych przyczyn niezależnych od nas. Użytkownik odgrywa ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa danych. Nie należy nikomu udostępniać swojej nazwy użytkownika, hasła ani innych danych zabezpieczających konto KAYAK. Otrzymując jakiekolwiek instrukcje od osoby posługującej się Twoim loginem oraz hasłem, założymy, że otrzymujemy je za Twoją zgodą. Jeśli masz powody, by sądzić, że Twoja interakcja z nami nie jest bezpieczna (np. jeśli uważasz, że coś naruszyło bezpieczeństwo jakiegokolwiek posiadanego u nas konta), jak najszybciej skontaktuj się z nami w sposób opisany w części Kontakt.

Zachowanie danych. Możemy zachować Twoje dane osobowe tak długo, jak długo aktywne jest Twoje konto, oraz przez pewien czas po jego zamknięciu, aby umożliwić Ci ponowną aktywację konta bez utraty informacji. Co więcej, możemy zachować Twoje dane osobowe w następujących przypadkach:

  • aby przechować logowania i zapisy o charakterze biznesowym do celów analizy, bezpieczeństwa i/lub audytu,
  • aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi przechowywania danych w ramach obowiązującego prawa,
  • aby móc zająć się wszelkimi skargami dotyczącymi naszych usług,
  • aby móc przestrzegać naszych zobowiązań prawnych, chronić nasze prawa lub do ich obrony, rozwiązywać spory i egzekwować nasze umowy.

PLIKI COOKIE

Gdy korzystasz z naszych usług lub odwiedzasz nasze serwisy, zbieramy informacje na temat użytkowania i aktywności za pomocą plików cookie, sygnałów nawigacyjnych i innych technologii. Zewnętrzne firmy również mogą przeglądać, edytować lub ustawiać własne pliki cookie. My oraz współpracujące z nami firmy zewnętrzne, podmioty stowarzyszone i inni partnerzy biznesowi mogą również umieszczać sygnały nawigacyjne dla firm zewnętrznych. Sposób, w jaki firmy zewnętrzne korzystają z tych technologii, podlega zasadom ich polityki prywatności i nie jest objęte niniejszą Polityką, z wyjątkiem treści regulowanych przez obowiązujące prawo. Więcej informacji znajdziesz w Polityce plików cookie.

TWOJE PRAWA I WYBORY

Wiadomości e-mail. Jeśli nie chcesz już otrzymywać wiadomości marketingowych i promocyjnych od KAYAK, kliknij w link „Zrezygnuj” w dowolnym e-mailu, aby zrezygnować z otrzymywania takich wiadomości w przyszłości. Jeśli posiadasz konto KAYAK, możesz zrezygnować z subskrypcji także w ustawieniach konta. Pamiętaj, że jeśli zrezygnujesz z otrzymywania wiadomości o charakterze marketingowym w jednym z naszych serwisów, wciąż będziemy wysyłać Ci wiadomości bezpośrednio związane z oferowanymi przez nas usługami, takie jak potwierdzenia dokonanych przez Ciebie rezerwacji.

Powiadomienia push (na urządzeniach mobilnych). Możesz włączyć lub wyłączyć powiadomienia push wysyłane przez KAYAK w ustawieniach Twojego urządzenia mobilnego.

Wiadomości tekstowe. Jeśli nie chcesz już otrzymywać wiadomości tekstowych od KAYAK, odpowiedz STOP (lub tak, jak zostało to określone w instrukcji) na otrzymaną wiadomość. Jeśli posiadasz konto KAYAK, możesz zrezygnować z otrzymywania wiadomości tekstowych w jego ustawieniach.

Pliki cookie i reklama oparta na zainteresowaniach. Aby skorzystać z dostępnych opcji dotyczących ustawień plików cookie na naszych stronach i serwisach, a także innych rodzajów śledzenia Twojej aktywności online oraz reklamy internetowej, zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami zawartymi w naszej Polityce plików cookie i spersonalizowanych reklam. W chwili obecnej nie stosujemy technologii rozpoznającej sygnały „nieśledzenia” Twojej przeglądarki.

Lokalizacja aplikacji. Jak wyjaśniamy to w znajdującej się powyżej części Jakie dane zbieramy i wykorzystujemy, zbieramy – za Twoją zgodą i zgodnie z wymogami prawa – informacje o Twoim położeniu, jeśli włączysz usługi lokalizacyjne w ustawieniach swojego urządzenia mobilnego. Możesz zmienić ustawienia prywatności swojego urządzenia w dowolnym momencie, wyłączając udostępnianie informacji o położeniu podczas korzystania z naszych serwisów. Jeśli zdecydujesz się wyłączyć usługi lokalizacyjne, może to mieć wpływ na niektóre funkcje naszych usług. Jeśli masz pytania dotyczące ustawień prywatności w Twoim urządzeniu mobilnym, skontaktuj się z producentem urządzenia lub jego dostawcą w celu uzyskania pomocy.

Udostępnianie danych firmom zewnętrznym. Jak opisujemy w znajdującej się powyżej części Jak udostępniamy Twoje dane, udostępniamy informacje na Twój temat firmom zewnętrznym, aby wspierać ich własne cele lub współpracować z tymi firmami w celu wspierania ich działań marketingowych. Możesz zrezygnować z udostępniania swoim danych:

  • firmom należącym do naszej grupy, dla własnych celów marketingowych;
  • współpracującym z nami firmom z branży podróżniczej, dla własnych celów marketingowych (w tym w celu wysyłania wiadomości o charakterze marketingowym i dostarczania ukierunkowanych reklam, promocji i innych ofert);
  • naszym partnerom biznesowym, wykorzystującym te dane do własnych celów marketingowych.


Możesz zrezygnować z udostępniania danych, zmieniając ustawienia swojego konta KAYAK. Możesz również wysłać do nas prośbę o zaprzestanie przetwarzania danych w sposób opisany poniżej w sekcji Kontakt.

Dostęp do Twoich danych i możliwość ich edycji. Jeśli utworzyłeś konto online w naszym serwisie i chcesz zaktualizować przesłane nam dane, możesz w każdej chwili zalogować się na swoje konto i dokonać edycji podanych informacji. Możesz także skontaktować się z nami w sposób opisany poniżej w sekcji Kontakt.

Prawa. Tam, gdzie jest to zgodne z prawem lokalnym, przysługują Ci następujące prawa dotyczące Twoich danych osobowych: prawo dostępu do przechowywanych przez nas informacji na Twój temat, a w niektórych sytuacjach prawo do edycji tych danych, ich aktualizacji, usunięcia, ograniczenia, otrzymania (lub przekazania stronie trzeciej) w formie elektronicznej (prawo do przenoszenia danych). W stosownych przypadkach możesz również sprzeciwić się temu, w jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane osobowe, gdy podstawa prawna przetwarzania tych informacji jest naszym uzasadnionym interesem. W przypadku, gdy wykorzystujemy informacje na Twój temat za Twoją zgodą, tam gdzie jest to zgodne z lokalnym prawem, masz prawo do wycofania tej zgody w dowolnym momencie. Jeśli udzieliłeś zgody na otrzymywanie od nas bezpośrednich wiadomości o charakterze marketingowym – oraz na mocy lokalnego prawa – możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie.

Jeśli chcesz skorzystać z praw przysługujących Ci na mocy obowiązującego prawa, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego. Abyśmy mogli sprawniej przetworzyć Twoją prośbę, podaj nam adres e-mail, którego używasz do logowania się na swoje konto KAYAK. Jeśli nie posiadasz konta KAYAK, podaj adres e-mail używany w kontakcie z nami lub podczas korzystania z naszych usług.

W określonych przypadkach przysługuje Ci również prawo do wniesienia skargi w lokalnym organie ochrony danych osobowych. Mieszkańcy UE i Wielkiej Brytanii mogą znaleźć dane kontaktowe organów UE do spraw ochrony danych osobowych na tej stronie. Mieszkańcy Australii niezadowoleni z wyniku kontaktu z nami, mogą skontaktować się z krajowym Biurem Komisarza ds. Danych. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

MIĘDZYNARODOWY PRZEPŁYW DANYCH

Twoje dane mogą zostać przekazane lub dostęp do nich mogą uzyskać podmioty zlokalizowane na całym świecie, tak jak zostało to opisane w niniejszej Polityce. Niektóre z tych podmiotów mogą znajdować się w krajach, które nie zapewniają równoważnego poziomu ochrony danych osobowych jak Twój kraj ojczysty.

Zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi wprowadziliśmy zabezpieczenia zapewniające odpowiednią ochronę transferów niektórych danych. Aby uzyskać więcej informacji na temat odpowiednich zabezpieczeń lub zażądać kopii tych zabezpieczeń, skontaktuj się z nami w sposób opisany w części Kontakt, znajdującej się poniżej.

Oferowane przez nas usługi zawierają linki do innych stron internetowych oraz serwisów, które nie są zarządzane ani kontrolowane przez KAYAK, w tym linki do stron internetowych naszych partnerów i reklamodawców, firm wchodzących w skład naszej grupy oraz pozostałych partnerów biznesowych. Niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie wyłącznie do danych zebranych w ramach naszych usług. Nie mamy wpływu na portale internetowe stron trzecich oraz funkcje przez nie oferowane, dlatego korzystanie z zewnętrznych stron internetowych i usług z nimi związanych podlega zasadom polityki prywatności określanych przez te portale. Nie bierzemy odpowiedzialności za zasady polityki prywatności oraz sposób prowadzenia biznesu przez strony trzecie, włączając w to firmy należące do naszej grupy. Korzystanie ze stron internetowych zewnętrznych portali, do których linkujemy, odbywa się na Twoje ryzyko, dlatego po przejściu na stronę zewnętrznego serwisu zachęcamy Cię do zapoznania się z zasadami polityki prywatności tego portalu.

DZIECI

Nasze usługi nie są kierowane ani przeznaczone dla nieletnich. Nie zbieramy w sposób świadomy danych od osób w wieku poniżej 16 roku życia. Jeśli zauważysz, że Twoje dziecko lub dziecko przebywające pod Twoją opieką dostarczyło nam jakiekolwiek informacje bez Twojej zgody, skontaktuj się z nami w sposób opisany poniżej w sekcji Kontakt.

ZMIANY NINIEJSZEJ POLITYKI PRYWATNOŚCI

Co jakiś czas, w ramach działania obowiązującego prawa, będziemy uaktualniać tę Politykę prywatności tak, aby na bieżąco odzwierciedlała ona zmiany w naszym sposobie korzystania z danych, odpowiadała wymogom prawnym i innym czynnikom, co będzie się wiązać z wysłaniem powiadomienia o uaktualnieniu zasad korzystania z naszych usług. Zmiany w naszej Polityce prywatności obowiązują od momentu ich ogłoszenia, a data ich wejścia w życie będzie jasno określana.

W momencie wprowadzenia do niniejszej Polityki prywatności zmian, które w znaczny sposób wpłyną na wcześniej zgromadzone, związane z Tobą dane osobowe, dołożymy uzasadnionych do okoliczności oraz wymaganych przez prawo starań, aby otrzymać Twoją zgodę na dalsze wykorzystywanie określonych informacji.

Aby otrzymać kopię niniejszej Polityki prywatności lub zasad korzystania z danych osobowych w momencie utworzenia Twojego konta, skontaktuj się z nami w sposób opisany poniżej.

KONTAKT

Jeśli masz pytania dotyczące Polityki prywatności lub sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy lub wysyłając list na adres:

KAYAK
Attn: Data Protection Officer
7 Market Street
Stamford, CT 06902, USA

Nasz przedstawiciel w Unii Europejskiej to:

Momondo A/S
Løvstræde
1DK-1152 Copenhagen K | Denmark

POLITYKA PLIKÓW COOKIE I SPERSONALIZOWANYCH REKLAM

Co to są pliki cookie?

Pliki cookie i podobne technologie śledzenia, jak np. beacony (sygnalizatory nawigacyjne), web beacon (jednopikselowe obrazy GIF), skrypty i znaczniki aktywności (które zbiorczo nazywamy „plikami cookie”), to małe pliki tekstowe, przechowywane zwykle na dysku twardym komputera użytkownika lub w przeglądarce. Umożliwiają one stronom internetowym zapamiętywanie informacji o wizytach użytkownika na danej stronie. Na stronach mobilnych oraz w aplikacjach mobilnych w podobny sposób do plików cookie używamy identyfikatorów urządzeń i identyfikatorów reklamowych.

My oraz niektórzy partnerzy zewnętrzni (zgodnie z poniższym opisem) używamy plików cookie na naszych stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych oraz w wiadomościach e-mail i innych komunikatach, które do Ciebie wysyłamy (określanych jako „Witryny”).

W naszej Polityce prywatności omawiamy zakres, w jakim używamy plików cookie do wyżej opisanych celów, przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania tych danych osobowych i Twoich praw do nich.

Jakie rodzaje plików cookie i w jakich celach są wykorzystywane w naszych witrynach?

Korzystamy z „plików cookie pierwszej kategorii”, czyli tych, które są używane tylko przez nas lub partnerów zewnętrznych, którzy działają wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami lub w naszym imieniu. Te rodzaje plików cookie są wykorzystywane do własnej analizy naszych Witryn lub do zapewniania funkcjonalności, takiej jak zapamiętywanie preferencji językowych.

Inne pliki cookie w naszych Witrynach są wykorzystywane zarówno przez nas do celów opisanych w niniejszej polityce, jak i przez partnerów zewnętrznych w celu połączenia informacji z naszych Witryn z informacjami pochodzącymi z innych stron do poprawy jakości ich usług. Takie pliki cookie mogą być używane do tworzenia spersonalizowanych reklam.

Pliki cookie, które są używane w naszych Witrynach przez nas lub przez partnerów zewnętrznych, mogą być „sesyjne” (tymczasowe) lub „trwałe”. „Sesyjne” pliki cookie są usuwane automatycznie po zamknięciu przeglądarki i służą np. do upewnienie się, że użytkownik jest zalogowany podczas poruszania się po naszych Witrynach. „Trwałe” pliki cookie są przechowywane w urządzeniu lub przeglądarce nawet po zamknięciu. Pliki te są używane np. do rozpoznawania użytkownika po powrocie do naszych Witryn.

Pliki cookie dzielimy na trzy kategorie:

Rodzaj pliku cookie Opis zastosowania różnych rodzajów Twoje wybory
Wymagane

Zapewniają bezpieczne logowanie do naszych Witryn.

Umożliwiają pozostanie zalogowanym bez konieczności ponownego logowania w celu uzyskania dostępu do różnych Witryn.

Wymagane pliki cookie są niezbędne do działania naszych Witryn. Na niektórych platformach możesz usunąć wszystkie ciasteczka, ale może mieć to wpływ na podstawową funkcjonalność Witryn.
Funkcjonalne

Pomagają rozpoznać, czy użytkownik odwiedził już wcześniej nasze Witryny i umożliwiają zapamiętywanie preferencji z poprzednich wizyt, np. językowych.

Umożliwiają śledzenie, kiedy robisz zakupy lub dokonujesz rezerwacji na innych stronach obsługiwanych przez firmy wchodzące w skład naszej grupy (np. rezerwacje noclegów na Booking.com, restauracji na OpenTable czy samochodów na Rentalcars.com). Dzięki temu mamy możliwość wyświetlania Twoich rezerwacji w naszych firmach należących do grupy na stronie Twojego konta.

Służą do ulepszania naszych Witryn i naszej oferty oraz pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Witryn, oraz analizować trendy wynikające z tych danych. Dokonujemy np. zmian w interfejsie użytkownika, gdy widzimy, że niektóre strony są trudne do nawigacji dla dużej liczby użytkowników. Zbieramy również informacje o tym, w jaki sposób nasi użytkownicy korzystają z Witryn, np. aby zrozumieć, które aspekty naszych Witryn i naszych usług cieszą się szczególną popularnością i móc stale wprowadzać ulepszenia.

Umożliwiają spersonalizowanie korzystania z naszych Witryn, np. dzięki możliwości wyświetlania na naszej stronie głównej lub w wiadomościach e-mail ofert, które są dopasowane do Twoich zainteresowań na podstawie Twoich poprzednich odwiedzin w naszych Witrynach lub tych, obsługiwanych przez firmy należące do naszej grupy, lub przez pozycjonowanie określonych opcji ( np. tylko lotów bezpośrednich) wyższej w wynikach wyszukiwania.

Gdy jest to wymagane przez prawo, funkcjonalne pliki cookie są wykorzystywane tylko w Witrynach, w których wyraziłeś zgodę na ich użycie.

Możesz zrezygnować z funkcji Google Analytics, pobierając dodatek blokujący do przeglądarki tutaj.

Reklamowe (np. Google DoubleClick, Google Ads, Oath, Bing Ads)

W celu rozpoznania, że korzystałeś z naszych usług na innym urządzeniu. Łączymy informacje otrzymane z wielu urządzeń, by ustalić, czy korzystasz z nowego urządzenia. Dzięki temu możemy zapewniać Ci spersonalizowaną obsługę w naszych Witrynach.

Umożliwiają publikowanie w portalach społecznościowych i na innych platformach, np. w celu uzyskania dostępu do określonej strony mediów społecznościowych w celu opublikowania komentarza lub „polubienia” czegoś.

Służą do zbierania informacji wykorzystywanych w reklamach w naszych własnych Witrynach i na stronach partnerów zewnętrznych, które możesz odwiedzić. Takie informacje są oparte na Twoich preferencjach i na sposobie korzystania z naszych Witryn. Poniżej zamieszczamy więcej informacji na temat korzystania z reklamowych plików cookie.

Gdy jest to wymagane przez prawo, reklamowe pliki cookie są wykorzystywane tylko w Witrynach, w których wyraziłeś zgodę na ich użycie.

Sprawdź poniższą sekcję „Twoje wybory dotyczące plików cookie”, aby dowiedzieć się, jak wycofać swoją zgodę na reklamowe pliki cookie.

Możesz zrezygnować z funkcji Google Analytics, pobierając dodatek blokujący do przeglądarki tutaj.

Nasze reklamowe pliki cookie

Współpracujemy z partnerami zewnętrznymi, którzy umieszczają pliki cookie w naszych Witrynach w celu świadczenia swoich usług, takich jak:

  1. Kierowanie reklam. Współpracujemy z zewnętrznymi firmami reklamowymi w celu wyświetlania reklam podczas odwiedzania naszych Witryn i zezwalamy tym firmom na umieszczanie i uzyskiwanie dostępu do ich własnych plików cookie na Twoim komputerze w trakcie wyświetlania reklam w naszych Witrynach.

    Firmy te mogą wykorzystywać informacje uzyskane za pośrednictwem swoich plików cookie (które nie obejmują Twojego imienia i nazwiska, adresu, adresu e-mail ani numeru telefonu) o Twoich wizytach w naszych Witrynach i na innych stronach internetowych, w połączeniu z informacjami o Twoich zakupach i zainteresowaniach z innych stron internetowych w celu dostarczania reklam dotyczących towarów i usług, którymi się interesujesz.

    Zezwalamy również niektórym partnerom zewnętrznym (zgodnie z naszą Polityką prywatności na zbieranie od Ciebie danych z dziennika internetowego (które mogą obejmować adres IP, o ile jest to dozwolone, oraz informacje o Twojej przeglądarce lub Twoim systemie operacyjnym), gdy odwiedzasz nasze strony, umieszczać lub rozpoznawać unikalne pliki cookie w przeglądarce, aby umożliwić Ci otrzymywanie spersonalizowanych reklam lub treści. Pliki cookie mogą odzwierciedlać niezidentyfikowane dane użytkowania lub inne dane powiązane z danymi, które dobrowolnie nam przesłałeś, np. Twój adres e-mail, którymi możemy dzielić się z partnerami zewnętrznymi wyłącznie w formie zaszyfrowanej, nieczytelnej dla człowieka.
  2. Analityka reklamowa. W ramach naszych kampanii reklamowych online korzystamy z plików cookie w celach analitycznych, aby dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z naszymi Witrynami po wyświetleniu reklamy internetowej, która może zawierać reklamy ze stron partnerów zewnętrznych. Nasze Witryny korzystają w szczególności z Google Analytics 360 Suite, w tym Google Analytics Advertising, które są serwisami analitycznymi oraz usługami analizy internetowej i reklamowej świadczonymi przez Google, Inc., które korzystają z plików cookie innych firm. W przypadku, gdy jest to wymagane, nasze Witryny aktywują funkcję anonimizacji adresu IP, co umożliwia skrócenie przez Google adresu IP użytkownika. Nasze Witryny korzystają również z następujących funkcji dostępnych w Google Analytics: Google Remarketing, Google Segments, Google Ads Manager i Google Ads. Funkcje te wykorzystują pliki cookie innych firm do gromadzenia informacji o ruchu na naszej stronie poprzez śledzenie użytkowników w różnych witrynach i na przestrzeni czasu oraz w celu generowania raportów, dzięki którym możemy lepiej zrozumieć użytkowników naszej strony i na ich podstawie tworzyć grupy odbiorców dla naszych reklam.
  3. Tagi remarketingowe. Możemy również udostępniać informacje o sposobie użytkowania strony internetowej przez odwiedzających nasze Witryny zewnętrznym firmom reklamowym w celu zarządzania i targetowania reklam oraz do analizy badań rynkowych w naszych Witrynach i na innych stronach. W tym celu, my i nasze zewnętrzne firmy reklamowe, możemy umieszczać znaczniki pikselowe (tak zwane „czyste gify”) na niektórych stronach naszych Witryn. Informacje zebrane w ten sposób wykorzystujemy do wyświetlania odpowiednich reklam, gdy odwiedzasz inne strony internetowe. Reklamy te mogą być oparte na Twoich zainteresowaniach, np. na podstawie konkretnych wyszukiwań w naszych Witrynach podczas wcześniejszych sesji przeglądania.
  4. Inne pliki cookie: Nasi partnerzy, którzy w naszych Witrynach udostępniają pewne funkcje lub wyświetlają reklamy w oparciu o Twoją aktywność przeglądania, w celu gromadzenia i przechowywania informacji o treściach i preferencjach wykorzystują również pamięć lokalną, taką jak HTML5. Należy pamiętać, że różne przeglądarki internetowe oferują własne narzędzia do zarządzania i usuwania lokalnej pamięci HTML5.


Urządzenia mobilne, anonimowe identyfikatory urządzeń i identyfikatory szyfrowane (hashed ID). My i/lub inne firmy, działające z naszego polecenia, możemy zbierać i przechowywać unikalny identyfikator dopasowany do Twojego urządzenia mobilnego w celu dostarczania spersonalizowanych reklam lub dopasowanych treści podczas korzystania z aplikacji lub przeglądania internetu, lub aby zidentyfikować Cię w inny sposób na innych urządzeniach lub w przeglądarkach. W celu dostosowania tych reklam lub treści, my lub inne firmy, możemy zbierać dane identyfikujące użytkowanie lub inne dane o Tobie, które dobrowolnie nam przekazałeś, lub na przykład Twój adres e-mail, lub dane, które zostały pobrane w sposób pasywny, takie jak identyfikator urządzenia lub adres IP, o ile jest to dozwolone. Jeśli udostępnimy Twój adres e-mail, ma to miejsce wyłącznie w postaci zaszyfrowanej, nieczytelnej dla człowieka.

Pliki Cookie – Twoje wybory

Zgodnie z opisem w niniejszej polityce zapewniamy Ci możliwość wyboru plików cookie.

Podczas pierwszej wizyty w naszych Witrynach, o ile wymaga tego prawo, użytkownik ma możliwość wyrażenia zgody na używanie plików cookie w celach reklamowych i funkcjonalnych lub odmówienia zgody na korzystanie z tych plików cookie, klikając [X].

Przeglądarki. Większość przeglądarek domyślnie akceptuje pliki cookie. Możesz zmienić ustawienia, aby przeglądarka odrzucała niektóre pliki cookie lub informowała Cię przed ich zaakceptowaniem. Aby to zrobić, postępuj zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez przeglądarkę, które zazwyczaj znajdują się w zakładce „Pomoc”, „Narzędzia” lub „Edytuj”. Niektóre firmy zewnętrzne zapewniają również możliwość odrzucenia plików cookie bezpośrednio, klikając link rezygnacji. W powyższej tabeli staraliśmy się wskazać, gdzie jest to możliwe.

Więcej informacji na temat plików cookie możesz znaleźć na stronach www.allaboutcookies.org i www.youronlinechoices.eu. Możesz tam również sprawdzić, jakie pliki cookie zostały ustawione na Twoim urządzeniu, jak nimi zarządzać i jak je usuwać.

Urządzenia mobilne. Jeśli nie chcesz już otrzymywać spersonalizowanych reklam w swoich aplikacjach mobilnych, zapoznaj się z ustawieniami systemu operacyjnego Twojego urządzenia i postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami.

  1. iOS: Aby skorzystać z opcji „Ograniczaj śledzenie reklam”, postępuj zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez Apple tutaj: Oficjalne Wsparcie Apple
  2. Android: Aby skorzystać z opcji „Zrezygnuj z reklam opartych na zainteresowaniach”, postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi przez Google tutaj: Pomoc Google Play
  3. Możesz również rozważyć pobranie aplikacji mobilnej DAA AppChoices do zarządzania technologią reklamy behawioralnej online.


Jeśli nie chcesz już otrzymywać reklam opartych na zainteresowaniach w przeglądarce na urządzeniu przenośnym, możesz wykonać czynności związane z przeglądarkami opisane powyżej.

Sygnały „nie śledzić”. Obecnie nie stosujemy technologii, która rozpoznaje sygnały „nie śledzić” z poziomu przeglądarki.

Pamiętaj, że bez plików cookie możesz nie mieć dostępu do niektórych funkcji naszych Witryn, w tym do swojego profilu/konta i określonych spersonalizowanych treści. Usunięcie wszystkich plików cookie z Twojego komputera może również wpłynąć na późniejsze wizyty na innych stronach, w tym w naszych witrynach, na przykład w przypadku powrotu na jakąś stronę może stać się konieczne ponowne wprowadzenie danych logowania. Pamiętaj, że nawet jeśli skorzystasz z którejkolwiek z opcji opisanych powyżej, nadal będziesz widzieć reklamy, ale nie będą one oparte na informacjach zebranych za pośrednictwem wspomnianych technologii śledzenia, a zatem niekoniecznie będą związane z Twoimi zainteresowaniami.

Polityka prywatności. Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności, aby otrzymać dodatkowe informacje o tym, jak zbieramy, wykorzystujemy i ujawniamy informacje związane z naszymi Witrynami, w tym dane osobowe uzyskane z plików cookie.

Kontakt. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące korzystania z plików cookie, skontaktuj się z nami, korzystając z naszego formularza kontaktowego.

Nie pamiętasz hasła?

W poniższym polu podaj adres e-mail swojego konta, a my wyślemy Ci link do zresetowania hasła.

Zaloguj się ponownie