Przejdź do głównej treści

momondo: dostępność.


W momondo naszą misją jest sprawienie, żeby podróżowanie było tak proste i dostępne jak to tylko możliwe – dla wszystkich. W tym celu dokładamy wszelkich starań, aby nasza strona internetowa była użyteczna i dostępna dla osób o różnych zdolnościach. Wierzymy w równy dostęp do treści cyfrowych i usług. W tym celu staramy się nieustannie ulepszać naszą stronę, aby korzystanie z niej było łatwe i przyjemne dla wszystkich użytkowników.

Nasze zaangażowanie w dostęp dla wszystkich.

Naszym celem jest sprawienie, żeby nasza strona internetowa i platformy mobilne były dostępne dla jak najszerszej publiczności. Bez względu na to, czy używasz technologii wspomagającej, preferujesz nawigację klawiaturą, czy po prostu potrzebujesz bardziej czytelnego interfejsu, naszym celem jest sprawienie, żeby planowanie podróży było dla Ciebie łatwe i przyjemne.

Nasze działania w zakresie dostępności są oparte na wytycznych dotyczących dostępności treści internetowych (Web Content Accessibility Guidelines 2.2, EN 301 549, w skrócie WCAG). Jest to zbiór międzynarodowo uznanych standardów opracowany przez World Wide Web Consortium (W3C). Niniejsze oświadczenie o dostępności dotyczy części naszej platformy objętych Europejskim Aktem o Dostępności.

Sposoby, w jakie czynimy momondo dostępnym.

Wprowadziliśmy niezbędne funkcje, aby spełnić wymogi określone powyżej, w tym:

Wizualna dostępność

  • Wysoki kontrast między tekstem a tłem
  • Wsparcie dla powiększania oraz responsywnej skali czcionki
  • Unikanie koloru jako jedynego środka przekazywania informacji

Wsparcie czytników ekranowych

  • Poprawne użycie semantycznych elementów HTML
  • Role i atrybuty ARIA w celu usprawnienia interpretacji przez czytniki ekranowe
  • Alternatywne teksty dla wszystkich istotnych obrazków i ikon

Dostępność klawiatury

  • Pełna funkcjonalność dostępna za pomocą klawiatury
  • Zabezpieczenie przed pułapkami klawiatury
  • Logiczny porządek kart i pomijanie linków nawigacyjnych

Ciągłe monitorowanie i ulepszenia.

Regularnie przeprowadzamy audyty naszej witryny przy użyciu narzędzi automatycznych, testów zgodnych z WCAG 2.2, informacji zwrotnych od rzeczywistych użytkowników, a następnie monitorujemy postępy za pomocą dedykowanych pulpitów nawigacyjnych A11Y. Wierzymy, że dostępność nie jest jednorazowym zadaniem – to ciągła podróż. Wraz z ewolucją technologii i zmieniającymi się potrzebami użytkowników, zmieniamy się także my. Testujemy za pomocą:

1. popularnych czytników ekranu, takich jak JAWS, NVDA i VoiceOver;

2. nawigacji tylko za pomocą klawiatury;

3. analizatorów kontrastu oraz narzędzi do walidacji dostępności.


Oferujemy również szkolenia z dostępności dla naszych zespołów zajmujących się projektowaniem, tworzeniem treści, architekturą i testowaniem, aby rozwijać kulturę inkluzywnego projektowania na wszystkich etapach i osiągnąć wbudowaną dostępność.

Pomóż nam ulepszać dostępność.

Naszym celem jest stworzenie strony dostępnej dla wszystkich. Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy z dostępem do treści lub masz sugestie dotyczące poprawy dostępności, skontaktuj się z nami. Twoja opinia pomoże nam stworzyć lepsze doświadczenie dla wszystkich użytkowników.

Daj nam znać, co myślisz, korzystając z formularza do przesyłania opinii. Staramy się odpowiadać na zapytania związane z dostępnością tak szybko, jak to możliwe.

Skontaktuj się z nami